Solens rike

har satt spar pa min kropp. Jag gjorde en liten utflykt igar, namligen. Till en ort som heter Fujisawa och ligger vid kusten.
Jag tankte att jag bjussar pa den turen som substitut for ett besok pa japanskt bad.

Ja, men, det gick bra att komma dit. Och jag lade mig till ratta pa min lilla handduk i den brannheta lavamorka sanden.
Ganska varmt. 34 grader kanske. Och mitt pa dagen. Sa jag doppade mig ganska ofta i stilla havet. Som visserligen inte gav sa mycket svalka, och det var ganska skitigt, men anda.

Sen somnade jag. Typiskt. Jag somnade. Och jag hade ju smort in mig med nan liten sollotion men den tvattades nog bort i stilla havets vagor. Vaknade. Fick lite panik for det gjorde redan ont. Rusade ner i vattnet. Skakade av mig sanden. Kladde pa mig och begav mig mot taget igen.

Nu ar jag en tjusig variant av danska flaggan. Och lider av det.

Innan jag far vidare imorgon tanker jag mig att besoka moderna museet och kika pa lite gallerier. Och ata sushi en sista gang. (Sis, den dara sushin a la carte pa Tsukiji...mm-hmm!)

Jag far till Shanghai och darifran, efter mote med ressallskap, till TongLi, en mindre ort inte langt darifran. Dar stannar jag i dagarna fem.
Hem kommer jag den femte augusti.

Jag onskar jag kunde lagga upp lite bilder. Jag har femhundra stycken som jag behover anvanda. Och som jag garna vill visa.

Kommentarer
Postat av: jokk

Inte bra att somna i solen joh..med det kan hända den bäste.

-det går över!



Hoppas du får en bra vistelse i TongLi.



Saknar den söta lugna joh!



/jokk

2008-07-25 @ 16:30:41
Postat av: sis

Hej, vad kul att du provade suchin i tsukijii! Själv njuter jag av att vara ensam hemma denna högsommarkväll med solrosor på balkongen, en mellis, Cornelis som sjunger för mig och av mina nya benvärmare och mina nya vattenflaskor som ska ta mig med på en lååång springtur imorgon. Som en liten försmak av halvmaran :-)

2008-07-25 @ 21:18:53
Postat av: kaptenen

just ja! du ska springa halvmaran! sjalv ar jag lite nervos for hur midnattsloppet ska ga...hm...2009 ar det marathon i tokyo forresten, det kanske ar nat for dig? =)

2008-07-26 @ 02:42:23
Postat av: sis

huva! Får se först hur jag tar mig runt på halvmaran.

2008-07-26 @ 10:16:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback