Tanken och jag. Vi leker.

Föreställ mig det här.

Hej, jag heter Johanna och jag...

- driver min broderifirma inne i bankautomatens svala lokal.
- sover på trottoarkanten ibland.
- har plats för hela familjen på min moppe. Och hunden också.
- börjar varje morgon med att gå till parken och knacka mig i huvudet.
- gör slut med min pojkvän på stortorget. Mitt bland alla åskådare. Det känns bäst så.
- jobbar som vakt på tredje våningen i ett av stadens tusentals köpcentra. Och ja, här står jag hela dagen.
- tycker kallt kaffe är godare än varmt.
- bestiger berg i högklackade skor.
- är säljare inom forma-gräshoppor-av-bambublad-branchen.
- tvättar min kanin i duschen då och då.
- har en son som ska bli lång och premiärminister så jag sätter honom i sim- och engelskalektioner från det att han fyller tre.
- är åttiotre år och kan fortfarande gå ner i spagat.
- har en hund. Jag klipper honom på hjässan och under magen. På det viset liknar han ett lejon. Ett litet.
- är rädd för människor från Afrika.
- har en BMW av årets modell. Det hindrar mig som tur är inte från att knö fram den i trafiken.
- sätter mig i bilen ibland, startar motorn, slår igång luftkonditionering och bara sitter.
- blir vad jag äter. Gurkor är avlånga, tex.
- äter soppa med pinnar.
- har inga armar, men en stor puckel på ryggen. Jag ligger här och blir betittad. Ge mig gärna en peng för besväret.
- sorterar skräpet du slänger i soptunnan.
- skulle vilja resa, för jag har pengarna, men folket i länderna jag vill till släpper inte in mig.

Knäppt va?

Och sen ett ordspråk:

Shan you shan bao, e you e bao.
(Godhet belönas med godhet, ondska med ondska (höll på att skriva onsdag)).

Kommentarer
Postat av: CV

Haha..kul! Och lite ledsamt.

2008-07-16 @ 12:48:17
Postat av: Kaptenen

:)

baserad på en sann historia.

det är inte klokt. fast klokt.

2008-07-16 @ 16:29:33
Postat av: Sis

Tankeväckande!

och så lite japantips:

mitt hetaste tips är suschi a la carte på tsukiji fish market - tidigt på morgonen

shopping: Omotte sando

Andreastips:

Kamakura - en gammal stad utanför Tokyo med en massa gamla tempel (dagsresa 90 min enkelresa)

Asakusa i Tokyo - ett äldre tempel

Mangakultur: Harajuku söndag fm (mangatjejer på riktigt)

Ginza: Shopping

Elektronik - teknik: Akahihabara

Undre värld av affärer. Shinjuku:

Disco: Roppongi

2008-07-17 @ 17:35:03
Postat av: sisigen

Hej igen,

några fler tips.

Yoyogipark, vid shibuya (och Harajuku) söndagmorgon för att kolla på mangatjejer och band som spelar.

Metropolitan goverment building (hög byggnad med goda utsiktsmöjligheter).

Kabukicho på kvällen (redlight district)

och så en länk:
http://www.tokyoessentials.com/shinjuku.html

kram Sara

2008-07-17 @ 19:06:13
Postat av: kaptenen

wow! tack! vad manga (!) bra tips!

ser verkligen fram emot det har!



kram och tack till er!

2008-07-18 @ 00:52:22
Postat av: sisigen

Jo en sak till. jag bodde på ett toppenvandrarhem med utsikt över hela stan-hoppas att det är där du bor också! i annat fall borde du kolla in det. och jag är nästan säker på att det var TOKYO INTERNATIONAL HOSTEL 18th Floor, CENTRAL PLAZA

1-1 Kagurakashi, Shinjuku-ku, Tokyo, 162-0823

Tel: +81-3-3235-1107

Fax: +81-3-3267-4000

Ha det så gott! jag, Mov och Mor är på Malmö vandrarhem, också himla mysigt.

kram

2008-07-18 @ 23:25:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback