Tillbaka i Nanjing

Och frånvaron härifrån blev lite längre än planerat från början.

Turen till Tokyo var lyckad. Jag gillar Tokyo. Bästa ögonblicket var nog uppe på ett taket av en skrapa, på 60:e våningen, och jag råkade komma dit lagom till solnedgången och det var så vackert att jag ville gråta. Bebyggelse så långt ögat når. Horisont av skrapor. Det var helt enkelt finfint.

Sen fick jag tillfälle att åka till TongLi. TongLi består av en stor del Gamla stan, som är avgiftsbelagd och konserverad för turism. Och trots att där inte var så många turister kändes det inte som en död stad. Vi, mitt angenäma sällskap och jag, strosade längs kanaler, åt sniglar, grisfötter och sesamsås, blev tjenis med folket i stan. För det finns nämligen inte så mycket att göra i stan, så i regel stannar man nog inte mer än en natt där. Vi blev där i fyra dygn, lamslagna av lugnet som infann sig, i kontrast till Tokyo och Nanjing.

Ok. Men nu. Tillbaka i Nanjing. Några dagar till. Bara.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Skönt att höra från dig igen!Började undra vart du tagit vägen;)Kul att Tokyovistelsen blev lyckad!

Tong Li låter ju oxå mysigt.Nu sitter jag här och väntar och längtar!!Välkommen hem kära vän!

Kram!!

2008-07-31 @ 22:15:19
Postat av: Kaptenen

Åh, kan man tänka sig en finare vän? Kram!

2008-08-01 @ 11:40:14
Postat av: joe dykarn

Tycker mig se att lilla Johanna har vuxit under sin resa!papajoe


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback