En fördel, en nackdel och en premiär

Fördelen:
Det är schyst att Mexikanerna är så lätta att ha att göra med. Inte så mycket falskt liksom. Vad jag vet. Folk gör lite som de vill utan att bry sig om vad "andra ska tycka".  Det är också shyst att det finns så mycket kultur att inmundiga. Överallt. På gatan! I bussen! I tunnelbanan! Gratis på finaste konsthuset. Det är en ren lyx med så mycket kultur. Jag menar med detta ord just nu dans, teater, måleri, sång, musik. Ni fattar. Undrar om det beror på att kulturen här helt enkelt är så gammal och att det förväntas finnas kultur?
Men nackdelen:
Trots det härliga i tillgången till kulturen och människorna kan jag inte låta bli att tycka det är en aning förfärligt att jag inte får gå på gräsmattorna. Att allt är byggt och bebyggt.
Jag känner mig lite som en apa i en bur.
Premiären:
Walmart. Och det var precis lika ointressant som jag väntat mig. Tänk att första gången skulle bli i Mexiko.

Kommentarer
Postat av: Helene

Titta gärna på min bloppis. Finns bl.a. slitna jenashorts och shorts och jacka i äkta skinn.

Postat av: en blogg om 5 systrar

Nu kör vi dagens blogg! Va med? Kram:)/Systrarna Backström

http://systrarnabackstrom.se/2012/april/dagens-blogg-1.html#comment

2012-04-14 @ 11:35:54
URL: http://systrarnabackstrom.se
Postat av: Bunny

Svar: Ja minsann! Tack så väldigt mycket! :)

2012-04-14 @ 21:35:00
URL: http://bunnydrugz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback